A més de la intervenció que he fet amb la Núria, tal i com explicava en el Pla de Treball, durant aquestes setmanes de Pràcticum també he estat assistint a 8 sessions amb l'Arnau un alumne de 9 anys que, com ja vaig comentar, va estar diagnosticat amb TDAH de tipus impulsiu. Jo, en aquestes sessions, he entrat bàsicament com a observadora, tot i que he fet alguna activitat amb ell, sobretot les darreres setmanes quan ja el noi em coneixia i em tenia més confiança.
Amb l'Arnau, s'està duent a terme un programa en particular anomenat PAI (Projecte d'Activació de la Intel.ligència), ha estat molt interessant, doncs es tracta d'un programa que personalment no coneixia, he vist com es treballa, quins són els seus objectius, el tipus d'activitats que es treballen, així com el procés i l'evolució que ha fet l'alumne durant el transcurs de les sessions.
El programa PAI és un projecte estructurat d'elements que intervenen en la relació d'ensenyament aprenentatge amb la finalitat de millorar aquesta relació.
Els objectius que constitueixen el PAI són dos:
- Treballar les aptituds i habilitats que estan en la base de qualsevol aprenentatge.
- Treballar una metodologia que potencii un millor aprenentatge per part de l'alumne.
El primer objectiu abarca: l'educació de la percepció i de l'atenció, la millora de l'orientació espai-temps, el vetllar per la memòria i el pensament, una breu atenció a la psicomotricitat i la creativitat, un intent de prendre consciència del propi cos, un cert treball sobre el llenguatge i la matemàtica, doncs és possible ensenyar de forma diferent.
Pel que fa al segon objectiu, s'inicia en els coneixements previs, en el treball significatiu, en la transferència d'aprenentatges...en ell esta implicat tot un treball d'estratègies cognitives, afectives, motivacionals...
Es tenen en compte els aspectes metacognitius amb la finalitat de què l'alumne sigui protagonista del seu propi aprenentatge: aprendre a aprendre. En aquest sentit el següent esquema, té una finalitat orientadora:
A continuació, un recull de les activitats que es treballen en el programa PAI per tal de dur a terme aquests objectius i que hem estat duen a terme amb l'Arnau en les diferents sessions:
Cal a dir, que durant el transcurs d'una sessió no ens hem dedicat tota l'estona a treballar les activitats del PAI, doncs com molt bé sabem és molt important que amb els alumnes amb aquesta problemàtica, es duguin a terme activitats molt diversificades i curtes de manera que l'alumne sigui capaç de mantenir la seva atenció i concentració i al mateix temps es senti motivat i no es dispersi durant les sessions. És per això que, durant totes les sessions, es combinen activitats del PAI amb altres jocs, també destinats a treballar la dificultat que presenta l'Arnau en lectoescriptura i matemàtiques:
- Joc del Mikado.
- Bingo de matemàtiques.
- Jocs de cartes...











Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada