divendres, 19 d’abril del 2013

Planificació dels objectius

En la següent sessió de pràcticum ens reunim amb el tutor per definir aquells objectius que treballaré en la meva intervenció amb la Núria. 

Després de dur a terme l'anàlisi de l'informe de derivació i la correcció de les activitats realitzades per l'alumna en la darrera sessió, extraiem les següents conclusions: 

  • Creiem que la Núria no presenta dislèxia, doncs no hem localitzat cap omissió, substitució i/o rotació de lletres o altres aspectes que ens puguin donar indicis d'aquest diagnòstic. 
  • La Núria presenta moltes dificultats en l'ortografia per la seva edat.
  • La Núria presenta moltes dificultats en la lectura: una fluïdesa lectora molt fluixa, molta lentitud i que això provoca poca comprensió del que llegeix. 
  • A més comprovem que aquestes dificultats li generen molta ansietat, doncs durant el transcurs de les proves, la Núria es mostra molt nerviosa i amb molta por de fer-ho malament. 

Davant aquestes conclusions decidim dur a terme els següents objectius: 

- Millorar l'eficàcia i la fluïdesa lectora de la Núria. 

Per què aquests objectius?

Doncs perquè hem comprovat que aquesta dificultat en la lectura li provoca que no sigui capaç de comprendre el que llegeix, generant-li ansietat i frustració a l'hora de dur a terme qualsevol activitat. A més, creiem, que aquest handicap també pot originar que la Núria presenti també aquestes dificultats a nivell ortogràfic, tot i que creiem que l'ortografia s'ha de treballar a part de manera exhaustiva. 
Per tant, decidim amb el tutor centrar-nos en l'especificitat d'aquests objectius, doncs pensem que si aconseguim millorar aquests aspectes, podem millorar altres dificultats, doncs creiem que són l'arrel del problema. 

Així decidim que durant les sessions amb la Núria anirem treballant en activitats destinades a aconseguir aquests objectius. Per això utilitzarem els següents recursos: 




http://www.xtec.cat/~smora/activitats/eficacia.swf. Activitats d’eficàcia lectora. 


http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/tdtap/practica_4-4.html. Intervenció per al desenvolupament de la fluïdesa lectora. 

http://www.edu365.cat/entrena/index.htm. Entrena’t per llegir. 


http://es.scribd.com/doc/20690272/pla-lectura. Pla de suport a la lectoescriptura. 


Les dues darreres setmanes de pràcticum, decidim que les destinarem a la fase 3 d'avaluació i anàlisi de la intervenció on avaluarem els resultats obtinguts a través de diferents activitats d'avaluació que durem a terme amb la Núria. Al mateix temps realitzarem l'anàlisi de la meva pròpia pràctica durant tot el procés d'intervenció on utilitzarem una rúbrica d'autoavaluació que estem elaborant durant aquests dies.

2 comentaris:

  1. Els objectius establerts em semblen adients, pel que expliques veig que Núria és conscient de les seves dificultats, per tant, això fa que cada vegada sigui més insegura i confiï menys en les seves capacitats. D'aquesta manera, sobretot l'haureu de motivar, el reforçament positiu esdevè una tècnica molt bona per aconseguir-ho! suposu que ja ho heu tingut en compte, però, he volgut destacar-ho perquè crec que l'autoconfiança és un pilar fonamental per afrontar les dificultats.

    ResponElimina
  2. És bàsic que en el diari quedin reflectides les actuacions que fas els dies que estàs en el centre de pràctiques, les entrades que has fet són poques i no queden explicites les actuacions amb la Núria i els altres nens. És difícil fer el seguiment.

    Amplia el número i la descripció.

    Salutació,
    Rosa Borràs

    ResponElimina