dimarts, 23 d’abril del 2013

Comencem la intervenció amb l'alumna.

Bé, després de dur a terme algunes sessions amb la Núria i la seva família per tal de detectar les dificultats aquesta setmana, un cop ja hem decidit els objectius que volem treballar, comencem les sessions d'intervenció amb la Núria a través de diferents activitats d'aprenentatge.
Per començar, hem organitzat un pla de treball per cadascuna de les sessions per aquestes primeres setmanes de intervenció, hem decidit dur a terme la següent estructura de treball durant les sessions:

1- Encetarem la sessió amb una lectura breu en veu alta, cada sessió serà la mateixa, la Núria la llegirà en veu alta i cronometrarem el temps que triga en llegir-la, així com el nombre d'errades que fa. L'objectiu és que la Núria sigui capaç, a través de l'automatització d'un text, d'agafar cada cop més velocitat i fluïdesa en la lectura i disminuir el nombre d'errades que comet al llegir. La lectura és la següent:


2- Farem un parell d'exercicis de síl.labes travades amb el dígraf BL. Seran diferents activitats (buscar paraules que contenen bl en un text, fer parelles de paraules amb bl, relacionar paraula amb imatge, sopes de lletres, classificació segona és bla, ble, bli, blo blu o bé bal, bel, bil, bol, bul). L'objectiu d'aquest exercici es millorar la producció i discriminació d'aquestes síl.labes que són més complicades i que dificulten el procés de lectura.

Recursos:



http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3663

3- Fem un petit descans de 10 minuts, fem alguns jocs. Jocs de cartes, juguem al penjat, a encadenar paraules, etc. Així aconseguim que la Núria es relaxi, i disminueixi el nivell d'exigència que té amb ella mateixa, fent-li la sessió molt més amena i agradable.

4- Fem una lectura, també en veu alta, d'un fragment diferent d'un llibre que esta llegint la Núria i que li esta semblant molt interessant. El llibre es titula "Un poble contra els Hamid". L'objectiu és millorar la fluïdesa lectora en veu alta d'un fragment de text desconegut però que té a veure amb els seus interessos i amb el qual esta motivada. En acabar cada lectura, la Núria ens explica què ha passat, treballem així la comprensió lectora del text.

5- Per finalitzar la sessió fem un dictat breu. Escollim un fragment de text de lectures complementàries, diferents en cada sessió. En finalitzar el dictat repassem les errades, la Núria copia les paraules que ha escrit malament 5 cops, això li ajuda a recordar com s'escriuen per no tornar a cometre la mateixa errada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada