Recollida d'informació:
- Entrevista amb la família: acudeix al centre la mare de la Núria, sense la nena, ens diu que la Núria és una nena que sempre ha tret bones notes però que el primer semestre d'aquest curs (ara cursa 5è) li ha anat molt malament, sobretot en llengua.
Davant d'aquesta situació, la mare, amoïnada la porta a un centre mèdic-psicològic on l'hi fan una sèrie de proves:
- W.I.S.C. IV
- MFF-20
- PROLEC-SE
- PROESC
- STAIC
- Test proyectivo HTP
- Test proyectivo gráfico del animal.
La mare ens ha portat l'informe de derivació del centre psicològic, ens servirà per analitzar-lo i localitzar les dificultats.
A més la mare ens comenta que aquest darrer trimestre (2on) ha exigit molt a la Núria i que les seves notes han millorat, doncs ha aconseguit que aprovés. Però que aquesta exigència li ha provocat un estat d'ansietat a la Núria que també la té preocupada, doncs la nena estudia molt, ens diu que després de l'escola dedica 3-4 hores a l'estudi, a més, fa activitats extraescolars i els caps de setmana es queda a casa també estudiant moltes hores.
Finalment, la mare ens diu que ella es proposa aconseguir dos objectius bàsics amb la NÚria:
A curt termini: reduir l'ansietat.
A llarg termini: millorar les dificultats en la lectoescriptura.
- Anàlisi de l'informe de derivació del centre psicològic: un cop hem dut a terme la primera entrevista amb la mare de recollida d'informació, ens reunim el tutor de pràctiques i jo per analitzar l'informe que ens ha deixat la mare.
Tot i que a l'informe no hi ha un diagnòstic definit, la mare ens diu que el psicòleg que li va fer l'avaluació li comenta que la Núria presenta alguns trets de dislèxia.
La mare, ens diu que la nena no va acceptar massa bé que li diguessin que tenia dislèxia i que això també va suposar una font i motiu d'angoixa per ella.
Examinem l'informe, veiem que en les proves d'aprenentatges (WISC, MFF-20 (prova d'atenció) ) mostren uns resultats normals, tirant a elevats en el cas del WISC (prova d'inteligència):
Ens centrem doncs en l'avaluació de la lectoescriptura que és la part que nosaltres treballarem en el projecte.
Segons els resultats del PROLEC (avaluació dels processos lectors) la Núria fa algunes errades de sustitució, rotació i omissió de lletres. Mostra dificultats en la lectura de pseudoparaules, sobretot en les més llargues.
El seu nivell en la lectura de paraules poc freqüents és baixa, fent rotacions i omissions en el moment que s'ajunten diverses vocals en uns sil.laba de paraula.
Pel que fa als processos sintàctics s'observen dificultats en la comprensió de les frases amb objecte focalitzat, amagat i les relatives d'objecte.
Resultats PROESC (Avaluació dels processos d'escriptura):
Segons els resultats d'aquesta prova, la Núria mostra tenir un nivell baix en l'escriptura de sil.labes i paraules amb ortografia arbitrària. També s'observen dificultats en l'escriptura de paraules en ortografia reglada i de pseudoparaules.
Tot i que la mare ens va comentar que el psicòleg del centre que li va passar les proves li va dir que la Núria podia tenir dislèxia, comprovem que en l'informe en cap moment es confirma o s'anomena la paraula dislèxia. Nosaltres ho intuïm pel que es deriva en les conclusions finals i pel que ens explica la mare. Parlant amb el tutor de pràctiques tenim la impressió que es tracta d'un informe poc exhaustiu i que en les impresions generals no es reflecteix cap deducció concloent ni molt menys cap diagnòstic.
Per això creiem necessari realitzar algunes proves de detecció d'aquestes dificultats a la Núria per comprovar aquestes impresions.
Segons els resultats del PROLEC (avaluació dels processos lectors) la Núria fa algunes errades de sustitució, rotació i omissió de lletres. Mostra dificultats en la lectura de pseudoparaules, sobretot en les més llargues.
El seu nivell en la lectura de paraules poc freqüents és baixa, fent rotacions i omissions en el moment que s'ajunten diverses vocals en uns sil.laba de paraula.
Pel que fa als processos sintàctics s'observen dificultats en la comprensió de les frases amb objecte focalitzat, amagat i les relatives d'objecte.
Resultats PROESC (Avaluació dels processos d'escriptura):
Segons els resultats d'aquesta prova, la Núria mostra tenir un nivell baix en l'escriptura de sil.labes i paraules amb ortografia arbitrària. També s'observen dificultats en l'escriptura de paraules en ortografia reglada i de pseudoparaules.
Tot i que la mare ens va comentar que el psicòleg del centre que li va passar les proves li va dir que la Núria podia tenir dislèxia, comprovem que en l'informe en cap moment es confirma o s'anomena la paraula dislèxia. Nosaltres ho intuïm pel que es deriva en les conclusions finals i pel que ens explica la mare. Parlant amb el tutor de pràctiques tenim la impressió que es tracta d'un informe poc exhaustiu i que en les impresions generals no es reflecteix cap deducció concloent ni molt menys cap diagnòstic.
Per això creiem necessari realitzar algunes proves de detecció d'aquestes dificultats a la Núria per comprovar aquestes impresions.





Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada